« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
گزارش آوای رودکوف از کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت؛
پروژه مینی پالایشگاه دهدشت عصر امروز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در منطقه حومه غربی دهدشت کلنگ‌زنی شد.

اخذ مجوزهای لازم برای احداث مینی پالایشگاه دهدشت | احداث این مینی پالایشگاه با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، احداث مینی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه عصر امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه حومه غربی کهگیلویه و در روستای کلگه‌برون کلنگ‌زنی شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، اظهار کرد: اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلف صنعتی در کشور در حال انجام است و کشور همچنان در مسیر پیشرفت و تحول است.

کارهای بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است

محسن منصوری، افزود: شاید روزگاری از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منطقه محروم یاد می‌شد اما امروز باید با افتخار بگوییم که کارهای بزرگی در حوزه‌های اشتغال، کشاورزی، صنعتی، عمرانی در این استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روند اجرایی پتروشیمی دهدشت و پروژه‌های عمرانی، آب و راه بسیار مطلوب است، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از هر جهت دارای ظرفیت است و در سفر رئیس جمهور پروژه‌های متعددی در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

عزم دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد

منصوری با اشاره به عزم دولت سیزدهم در استفاده از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته نسبت به به‌کارگیری ظرفیت‌های بالقوه این استان شاید مشکلات و کمبودهایی وجود داشت اما عزم دولت آقای رئیسی بر این است که تمام این ظرفیت‌ها و ذخایر ارزشمند و منابع خدادادی را به سود مردم استفاده کنیم و کارهای بزرگی که سال‌ها معطل شده را بتوانیم مدیریت کنیم.

وی با اشاره به تکمیل پتروشیمی گچساران، افزود: این پروژه سال‌ها معطل مانده بود که با دستور رئیس جمهور در طول یک سال بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع به این پروژه اختصاص یافت تا پروژه تکمیل شود و همین اقدام هم باید در پتروشیمی دهدشت تکرار شود.

مینی پالایشگاه دهدشت مجوزهای اصلی را گرفته است

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به احداث مینی پالایشگاه دهدشت، گفت: مجوزهای اصلی این واحد از جمله مجوز وزارت نفت، مجوز محیط زیست، واگذاری زمین و سایر حوزه ها تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مینی پالایشگاه دهدشت باید به بهترین شکل پیش رود، عنوان کرد: کشور ما دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد، اینکه پس از گذشت دو سال ببینیم به هر دلیلی روند اجرای کار پیش نرفته است، این اجحاف در حق مردم است.

احداث مینی پالایشگاه دهدشت با جدیت دنبال می‌شود

منصوری با بیان اینکه ما به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق خاطر ویژه‌ای داریم، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت دولت را به خدمت این کار و این استان می‌آوریم تا بتوانیم گوشه‌ای از نارسایی ها را برطرف کنیم.

معاون رئیس‌جمهور فردی دلسوز و پای کار است

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در آیین کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با تمجید از صداقت و دلسوزی معاون اجرایی رئیس جمهور خطاب به وی، اظهار کرد: در دولت رئیسی مدیری را به صداقت، توان، دلسوزی و پای کاری جنابعالی نمی‌شناسم و اگر من باشم در دولت آقای رئیسی به آقای منصوری معاون اجرایی قطعا نمره ۲۰ را دلسوزی و پیگیری و گره گشایی می‌دهم.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گامی که ما برداشتیم آقای منصوری همکاری داشتند، افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدون شک یکی از مفاخر استانداران دولت رئیسی است.

تاکنون در کلنگ‌زنی پروژه‌های اسمی شرکت نکردم

موحد خطاب به کارفرمای پروژه و با بیان اینکه از نماینده‌هایی هستم که در مقابل هیچ سرمایه گذاری شرمندگی ندارم و از لغو موافقت‌نامه یک پروژه به خاطر عدم پیشرفت آن خبر داد و عنوان کرد: هیچ زمانی بنا نداشته و ندارم که در آیین یک کلنگ‌زنی عنوانی و اسمی شرکت کنم اما در این کلنگ‌زنی شرکت کردم به امید آن که مردم آثار آن را ببینند.

وی با اشاره به اینکه پروژه مینی پالایشگاه دهدشت هنوز کد کارگاهی ندارد و عملیات اجرایی آن را نمی‌توان آغاز کرد، گفت: هیچ عذری پذیرفته نیست این را باید قبلا به من می‌گفتید تا انجام می‌شد.

نماینده کهگیلویه با اشاره به اینکه مردم شهرستان در انتخابات نشان دادند و ثابت کردند تمام قد پای انقلاب و نظام هستند، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک انتخابات ریاست جمهوری را پیش‌رو داریم پس با دلسوزی برای مردم و تمام قد همراهی کرده و موانع را برطرف کنید.

کارفرمای پروژه مینی پالایشگاه دهدشت که برادر شهیدان زین‌الدین است، در این آیین کلنگ‌زنی، اظهار کرد: برای کسب مجوزهای احداث این پالایشگاه طی سه سال گذشته اقدامات متعددی انجام گرفت و تاکنون پنج مجوز گرفته شده است.

حسین زین‌الدین، افزود: کسب مجوز خوراک نفت، مجوز محیط زیست، مجوز تأسیس و واگذاری زمین تاکنون انجام شده و علاوه بر آن مجوز بسیار مهم سرمایه گذاری خارجی با امضای وزیر اقتصاد گرفته شد.

وی با قدردانی از همکاری منابع طبیعی و منابع آب در پیگیری مجوزهای مینی پالایشگاه دهدشت، عنوان کرد: امیدوارم از خجالت اهالی روستاهای کلگه برون، آب کاسه و فیلگاه در بیاییم و بتوانم زحماتشان را جبران کنم.

احداث این مینی پالایشگاه مصداق جهش تولید است

زین‌الدین خاطرنشان کرد: احداث این پروژه در واقع مصداق جهش تولید مورد تأکید رهبر انقلاب است، در این پروژه دولت مشارکت ندارد و بخش خصوصی با کشورهای عربی و مشارکت مردم کار را پیش خواهند برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: